domingo, 1 de marzo de 2009

La Blogosfera educativa!

Búsqueda de blogs.
Per tal de buscar blogs relacionats amb Educació Infantil i Noves Tecnologies, he triat "Blog Search" http://www.blogsearch.google.com/.
Darrerament, he utilitzat les paraules claus següents: "Noves tecnologies i educació infantil", després en castellà "Nuevas tecnologias y educación infantil", "Nuevas tecnologias y educación", etc. però la majoria de blogs que m'apareixien eren blogs d'altres alumnes d'aquesta assignatura que la cursen a altres universitats. Llavors, el que he fet ha sigut entrar a alguns d'aquests blogs i anar mirant aquells blogs que elles havien triat d'interés, d'aquesta manera i després entrant a altres blogs relacionats a aquests, he pogut anar veient gran quantitat de blogs relacionats amb aquest aspecte.
Després d'haver vist una trentena o més de blogs, m'he decidit per fer-me una petitat llista, de la qual n'he seleccionat uns 12.
Per últim, he anat mirant amb més detalls aquests i m'he decidit per 5 que m'han agradat més o que són més útils per al meu futur.
Blog més interessant.
Dels meus 5 blogs seleccionats, el que més més m'agradat ha sigut el de "Aprendre a ser mestra", la direcció de la qual es la següent: http://aprendrealescola.blogspot.com/
He triat aquest perquè està fet per una mestra d'educació infantil i penja alguns dels treballs que realitzen els seus nens. A més a més, també té una gran quantitat de recursos, llibres, pàgines d'interés, altres blogs, informació, fotografies, fique valoracions sobre recursos que ella trobe, etc.
M'ha paregut un blog molt complet.


L'entrada que més m'ha cridat l'atenció ha sigut: "activitats a l'ordinador" http://aprendrealescola.blogspot.com/2008/11/pintar-amb-el-ratol.html

M'ha agradat molt aquesta entrada perquè és una de les que més relacionen les Noves Tecnologies amb l'Educació Infantil a més de que és una de les més pràctiques (ja que en altres pàgines he trobat entrades que també ho relacionen però de manera teòrica mentre que aquesta ens parla de com ella ho ha dut a la pràctica, d'altres programes, etc.). En aquesta entrada la mestra ens ofereix alguns programes per a treballar l'informàtica amb els nens més petits comentçant pel domini del ratolí, activitats interessants per als nens, ens suggereix altres tipus de programes, etc. i a més a més, ens diu com li ha anat a ella dur-les a terme.

El que he aprés.

Amb aquesta tasca, he aprés a buscar blogs de manera més ràpida i sencilla ja que, pot ser, jo m'haguera dedicat a buscar a google i la tasca haguera sigut molt més llarga i pesada. M'he adonat que amb aquestes pàgines de búsqueda de blogs és molt més ràpid i directe a més que podem buscar diverses coses per la seva temàtica o per altres aspecte mitjançant la recerca avançada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario